-

2015. október 3., szombat

Vágott zsemle

Annyira régen ettem igazán finom ropogós, és omlós zsemlét hogy már kezdett nagyon hiányozni a reggeleimből. Mostanság elég sokat készítettem paleo kivitelben,de azért az nem az az igazi zsemle élmény. Imádon, és elnézést a hű paleosoktól! :)

Újabb lisztet próbáltam ki ennek a pékárunak az elkészítéséhez. A Mimen barna kenyér lisztkeverékét használtam. A képen is láthatjátok a liszt mentességet biztosít: glutén, tej, tojás, szója, kukorica, burgonya, rizs és gabona féléktől. Így a recept is ezekkel a szuper tulajdonságokkal rendelkezik. Gyors összedobálós, formázós ez a recept.



Hozzávalók (6 darab)

  • 250 g Mimen barna kenyé lisztkeverék
  • .2 evőkanál darált lenmag
  • 1 teáskanál só
  • 1/2 zacskó porélesztő
  • 1 evőkanál kókuszzsír (olvasztva)
  • 200 ml langyos víz
1. A száraz alapanyagokat összekeverjük egy lapos fakanállal.

2. A kókuszzsírt felolvasztjuk, és a langyos vízzel elkeverjük.

3. Ráöntjük a száraz alapanyagokra és jól összekeverjük. Én most kézi dagasztót használtam,de persze a vizes kezünk is tökéletes erre a célra.

4. 50 fokos sütőbe tesszük,és 3 percet kelesztjük.

5. Kivesszük a melegről és olajos kézzel 6 zsemlét formázunk belőle. Mintha hógolyót készítenénk.

6. Sütőpapíros tepsire tesszük, és bevagdossuk a tetejét.

7. Visszadugjuk 10 percre a langyos sütőbe.

8. Kivesszük, lekenjük olvasztott kókuszzsírral.

9. 180 fokos sütőbe toljuk (alul felül sütésen) és 30-35 perc alatt aranybarnára sütjük.
  • Ha úgy látod,hogy picit jobban megkapja a kérgét, akkor le is veheted akár 150 fokra is!

10. Sütés után rácsra tesszük,és kihűtjük.

Puha belső, és ropogós külső! Jó étvágyat hozzá. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése