-

2015. október 14., szerda

Csokis muffin

Egy végtelenül egyszerű, kevert muffin tészta recept következik. Tulajdonképpen csokis püspökkenyérnek indult, de olyan jól elkaptam az arányokat hogy végre muffint sütöttem belőle. Picike adag, 8 normál méretű muffinhoz.
Ez a finomság TEJ, TOJÁS és GLUTÉNMENTES!

Hozzávalók (8 darabhoz)

  • 80 g darált dió
  • 20 g rizs liszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna (savas közegben feloldva)
  • 1 teáskanál holland kakaópor
  • 30 g olvasztott kókuszzsír
  • 120 g banán
  • 2-3 evőkanál dió tej
  • gyümölcs a töltelékhez
1. Száraz alapanyagokat elkeverjük: darált diót, rizs lisztet,kakaót és a szódabikarbónát.

2. A banánt leturmixoljuk és elkeverjük az olvasztott kókuszzsírral.

3. Óvatosan a diós liszthez adjuk, és kézi habverővel simára dolgozzuk.

4. Ekkor jön bele néhány evőkanál dió tej, hogy lágyabb muffin tésztát kapjunk.

5. Sütőt előmelegítjük 180 fokra, és a muffin sütőt (12 darabosat használtam) kibéleljük a szép kis papírkosarakkal.

6. 1 evőkanál masszát kanalazunk 8 kapszliba és belenyomkodunk néhány darab gyümölcsöt. Én most 3 darab felezett cseresznyével töltöttem meg. Majd a massza másik felét is rákanalazzuk a gyümölcsökre.

7. A meleg sütőben 20-25 percig sütjük.

Nagyon fontos, hogy amikor belesel a sütőbe és gyönyörű púpos muffinokat látsz, még nem szabad kivenni. Ekkor már majdnem jó, de még a legbelső része nyers. Mikor picit összetöpped (a tojás hiánya miatt) akkor lesz igazán finom.
Omlós, és puha. Szerintem tökéletes, mert végre nem egy száraz tojásmentes muffint kell eszegetnünk. Nyugodtan kísérletezzetek az arányokkal, hogy nektek hogy sikerül. :)

Én már tegnap este elkészítettem ezt a csodás finomságot. Amint kihűlt, betettem a hűtőbe. 24 óra után csodásan összeáll a tészta, de nem lesz kemény! 

Jó nasizást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése