-

2015. október 6., kedd

Tonhaltekercs sárgarépa salátával

A mai ebéd minden alapanyaga hétvégi maradék. Imádom mikor mindenből marad egy kevéske és abból lehet alkotni valami egészen újat. Érdekes, hogy ezekben az esetekben sem tudom hogy mi fog készülni. A megérzéseimre hagyatkozom. Reggel átgondoltam mi van a hűtőben és mire eljön az ebédkészítés ideje már tervben volt valami szuper. Persze nem ez! :) De most így alakult és abszolút nem bánom.

A hűtőben talált "maradékok"

  • 6 kelkáposzta levél
  • 100 g főtt köles
  • 1 kisebb főtt sárgarépa
  • 1 doboznyi Cocomajonéz
  • 500 g sárgarépa
  • 200 g fejes káposzta
Nah,akkor vágjunk is bele.

Tonhaltekercs
  • 80 g saját lében eltett tonhal
  • 100 g főtt köles
  • 1 főtt sárgarépa
  • 6 levél kelkáposzta
  • diónyi kókuszzsír
1. A kölest, a karikázott répát és a lecsepegtetett halat összekevertem egy tálban. Nem fűszereztem, hiszen a hal íze elég domináns.

2. A kelleveleket megmostam és sós lobogó forró vízben előpároltam. Csak annyira, hogy tekerés közben könnyen tudjak vele bánni. Körülbelül 2-3 perc.

3. A lecsepegtetett leveleket megtöltöttem 1 evőkanál köleses tonhallal. Feltekertem és a két végét a batyu alá fordítottam.

4. Jénai edénybe sorakoztattam a batyukat és egy diónyi kókuszzsírt tettem a tetejükre. (Összesen)

5. Lefedtem és forró sütőben 200 fokon 25 perc alatt összesütöttem.



Sárgarépa saláta
  • 500 g sárgarépa
  • 200 g fejes káposzta
  • 80 ml ecet
  • 1 teáskanál só
  • 2 csapott teáskanál xukor


Ez egy olyan savanyúságnak is beillő finomság, ami jó ha 1 éjszakát pihen a hűtőben. Olyan lével öntjük majd nyakon, ami maga fogja a zöldségek levét kioldani és azzal ízesíteni.

1. A sárgarépát mostam, hámoztam és nagy lukú sajtreszelőn lereszeltem.

2. A káposztát megmostam és vékonyan felcsíkoztam.

3. Egy nagyobb tálban összeforgattam őket és elkészítettem az öntetet.

4. Megszórtam a sóval, a xukorral és az ecettel a zöldségeket. Alaposan összeforgattam. Mivel sem a répa sem a káposzta nem egy túl sok levet engedő zöldség így érdemes 1 meghámozott lereszelt ubit is hozzá adni. Ha nem szeretjük akkor csak egy picike vizet.

5. Lefedtem és 1 éjszakára a hűtőbe tettem. Ma pedig tálaltam. 

Cocomajonéz
  • 4 evőkanál minden mentes majonéz
  • 8 evőkanál Cocomas kókuszkrém
  • pici só, bors, xukor
  • őrölt mustármag
  • citromlé
1. Kimérjük az alapanyagokat és jó alaposan összekeverjük.

2. Én legalább 1 órára hűtőbe szoktam tenni,hogy igazán hűsítő és ízes legyen.

A Cocomajonéz receptje Anyu szabadalma! :)


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése