-

2015. augusztus 23., vasárnap

Pizza falatkák

Imádom ezeket a nyári hétvégéket... Minden nap történik valami fantasztikus. :) Ma ismét kerti partyra vagyunk hivatalosak,így természetesen a meglepetés nasi is elkészült. Ha már az ebéddel nem nekem lesz gondom,legalább ennyiben segítsem a vendéglátónkat! :)

Pizza tészta (~70 db)

  • 250 g TK tönköly liszt
  • 250 g darált zabpehely
  • 1 teáskanál só
  • 1 zacskó porélesztő
  • 1 csipet xilit
  • 3 evőkanál oliva olaj
  • 400-500 ml forró víz
1. 250 ml forró vízbe szórom az élesztőt, és a xilitet.

2. Közben a lisztet egy tálba mérem, és hozzáöntöm a darált zabpelyhet.

3. Sózom, és ízlés szerint bazsalikomot szórok a tésztába. 

4. Az élesztős vizet a lisztekre öntöm, meglocsolom oliva olajjal,és elkezdem gyúrni.

5. Persze készülhet kézzel, vagy géppel is.

6. Apránként adagolok még hozzá forró vizet, és egy közepesen lágy gomboccá formázom.

7. Frissen tartó fóliával letakarom,és kb 1-1,5 órát kelesztem huzat mentes helyen.

Közben elkészítem a pizza szószt. Nagyon szuperül jött ki a dolog,hiszen pont annyi szószt készítettem ami erre a mennyiségre elegendő volt. :)

Szósz
  • 2 darab paradicsom
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vöröshagyma
  • őrölt só, bors
  • bazsalikom,kakukkfű,oregánó
  • 1 dl paradicsomlé
1. Minden hozzávalók megmostam,és megpucoltam. Nagyobb darabokra vágtam,és késes robotba tettem.

2. Fűszereztem, és meglocsoltam a paradicsomlével.

3. 10 perc alatt összeaprítottam,és már kész is.

1,5 órával később...

1. A tésztát egy lisztezett felületre borítom,és kb 0,5 centi vastagra nyújtottam.

2. Közepes pogi szaggatóval kiszaggatom,és közben a sütőt 220 fokra melegítem.

3. Sütőpapíros gáztepsibe teszek 25 darab korongot. Többet nem érdemes, mert megdagadnak,és nem tudod majd szétszedni őket.

4. 1 teáskanál pizzaszószt kanalazok a tetejére, majd ízlés szerint megpakolom finomságokkal.



5. Most kolbászos, szalámis és sima sajtos készült.

6. Nem érdemes 1-1 karika szaláminál és 1 csipet sajtnál többet rátenni,mert leborul és kárba vész a munkánk.

7. Betoljuk a sütőbe és 20 perc alatt aranybarnára sütjük.



8. Rácson kihűtjük,majd egymásra pakolva dobozban tároljuk.


A tészta természetesen pizza tésztának is tökéletes. Ebben az esetben 4 darab 26 cm-es pizza készíthető belőle. Ebben az esetben érdemes a szószt legalább 3-4x nagyobb mennyiségben készíteni. :)

Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése