-

2015. augusztus 3., hétfő

PaleOreo

Ma eljött az uzsonna idő,és fogalmam sem volt mit kellene enni. Megfogadtam,hogy míg a hűtő ki nem ürül, addig csak az itthon található alapanyagokat használom fel. Így született meg ez a paleo keksz. Ugyan sohasem ettem még oreo kekszet,de ránézésre nekem egy az egyben az jutott róla eszembe :)

Tészta (6 darabhoz)

  • 12 dkg mogyoró
  • 1 teáskanál karob por
  • 1 teáskanál tápióka keményítő
  • 20-30 ml tej
1. A mogyorókat megpucolom,és a sötétbarna héjától is megszabadítom.

2. Késes robotgépbe dobom és majdnem teljesen lemorzsásítom.

3. Ekkor hozzámérem a karobot, a keményítőt és a tejet.

4. A tej sacc perc kb. mértékegység. Mert ez attól is függ mennyire olajos a mogyoró. Érdemes először kevesebbet bele tenni,majd ha nem elég pótolni utólag.

5. Újra összeforgatjuk a késes robottal. Nem fog egész összeragadni,és egynemű masszát alkotni. Pont ettől lesz olyan finom,hogy a kisebb mogyoró darabok ropognak majd minden falatban.

6. Sütőpapírral kibélelünk egy tepsit, és teáskanállal kiadagoljuk a kekszeket. Egy kisebb kupacot tettem a papírral,majd megpróbáltam közel kör alakúra formázni. 12 darabot készítettem,hogy töltés után 6 darab kekszet kapjak! Igyekeztem egyforma vastagságúra, és közel egy méretűre,hogy szebben mutassanak.

7. Bedugtam a hideg sütőbe, és 220 fokon 8 perc alatt ropogósra sütöttem. Amikor a széle már barnul, akkor tökéletes.

8. Frissen NE nyúljunk hozzá,mert széttörik. A tepsiben hagyjuk kihűlni.

9. Amint kihűlt, óvatosan felszedjük a papírról. Azért vigyázzatok,elég törős lesz.

Töltelék
  • 50 ml Cocomas kókuszkrém
  • 2 evőkanál kókusz reszelék
  • 1/2 citrom leve
1. A Cocomast és a reszeléket egy forralóba mérem, és rácsorgatom a citromot.

2. 3-4 perc alatt összerottyantom takarék lángon.

3. Leveszem,és hagyom kihűlni.

Amint mindkét alapanyagunk kihűlt, jöhet a töltés. Minden második keksz darabra teszünk 1 teáskanál kókuszos-citromos tölteléket. Rátesszük a tetejét, de nem kell rányomni mint a linzernél, vagy az islernél. Szépen összefogja majd!

A mogyoró karakteres íze, és ropogóssága szuper harmóniával öleli körben ezt a citromos lágy krémet. Ugyan még sohasem kóstoltam az igazi Oreo kekszet,de nekem elsőre az jutott róla eszembe.

Próbáljátok ki Ti is! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése