-

2015. augusztus 11., kedd

Paleo "sajtos" lapocska

Ahogy elkezdődött az új munka még rövidebb idő áll rendelkezésemre kitalálni és elkészíteni az ötszöri étkezés alapjait. :)

Így ez a mai finomság 3 napi uzsiként szolgál majd. Az elkészítése körülbelül 5 perc és a sütési idő is csak 10 perc. :)

Most vegán sajttal szórtam meg,de természetesen ez bármilyen maggal is tökéletes nasi, uzsi lehet.

Hozzávalók (30 darab)

  • 60 g zöldbanán liszt
  • 60 g lenmag liszt
  • 1 csipet nagyszemű tengeri só
  • 1 evőkanál lenmag
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna+1 gerezd citrom leve
  • 1 tojás
  • 2 evőkanál Cocomas kókusz krém (50 g)
  • 1 evőkanál oliva olaj
  • 1-2 evőkanál víz
  • 50 g Violife mozzarella sajt
1. A száraz alapanyagokat elkeverem egy tálban.

2.A szódabikarbónát felfuttatom a citromlében.

3. A nedves alapanyagokat simára keverem a víz nélkül.

4. Minden részt elkeverünk,és annyi vizet adagolunk hozzá, hogy szépen összeálljon.

5. Két sütőpapír között kinyújtom. Most egészen vékonyra nyújtottam,mint a lapocskákat.

6. Derelye metszővel felkockáztam,és reszelt vegán sajttal megszórtam.

7. Sütőpapírostul egy gáztepsibe emeltem, és 10 perc alatt ropogósra sütöttem.

8.Rácson kihűtöttem,és dobozba téve max 3-4 napig tárolom.

Azt gondolom ez a mennyiség még ezt a 3 napot sem éri meg :) Az íze tökéletesen olyan,mint a régi jól bevált sajtos rudaké. Csak egészségesebb, csökkentett szénhidrát tartalmú, és tej,gluténmentes diétába is beilleszthető.

Újdonságokkal szeretném bővíteni a recepteket. Mától igyekszem mindegyik bejegyzés végén feltüntetni az ételek tápanyag tartalmát. Összességében és egy adagnyi/darabnyi ételben. :) Ez a terep még nem is új,így picit több időt vesz majd igénybe 1-1 étel feltöltése. De nagyon várom a véleményetek.


Tápanyag tartalom
  1. Összesen
    • 38,34 g fehérje
    • 10,88 g szénhidrát
    • 38,45 g zsír
  2. 1 darab lapocskában
    • 1,3 g fehérje
    • 0,4 g szénhidrát
    • 1,3 zsír

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése