-

2016. január 7., csütörtök

Alma kompót

A világ legcsodálatosabb receptjeit a nagyszüleink és dédszüleink hagyták Ránk! Ezt a receptet még kislányként a nagyi konyhájában lestem el. Bevallom azért a hagyományos mézédes kompóthoz képest ez egy könnyebb citrusosabb recept. :)


Hozzávalók (~5 uzsira/tízóraira)


  • 0,5 kg édes alma (Jonagold, Jonatán vagy amilyet szerettek)
  • 1 teáskanál Lucullus őrölt fahéj
  • 5 szem szegfűbors (vagy szegfűszeg)
  • 6 dl víz
  • 1/2 citrom
  • pici őrölt szerecsendió
  • 20 csepp grapefruit mag olaj
1. Az almákat mosom, hámozom csumázom és cikkekre szeletelem.

2. Egy lábosba teszem az alma felét és belerejtem a fahéjat,szerecsendiót,szegfűborsot és a cikkekre szeletelt citromot.

3. Ráteszem az alma másik felét és felöntöm a vízzel.

4. Fedő alatt az első rottyanásig főzöm, majd lekapcsolom alatta a lángot.
  • TIPP! Ha nem szeretnéd hogy ress maradjon az alma, akkor 4-5 percig forrald. Én jobban szeretem mikor van mit harapni,és minél kevésbé főzöd szét annál több értékes vitamin marad a gyümölcsben.

5. Az edényben hagyom kihűlni. Ne kukucskáljatok, mert akkor az értékes alma gőz amitől olyan finom lesz megszökik. :)

6. Amint teljesen kihűlt belecsepegtetem a grapefruit mag olajat.
  • TIPP! A grapefruit mag olaj fertőtlenítő, baci ölő és természetesen tartósító hatással bír. Így 1 hétig hűtőben eltárolható ez a finomság.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése