-

2015. november 13., péntek

Pupusa

Furcsa nevű,de annál gyorsabb étel receptje következik. Most készítettem körülbelül életemben másodszor, de mindig egy aduász. :) 

A pupusa eredetileg egy salvadori étel, amely a vándorlások idején alakult ki. Persze területenként eltérhet a formája, és persze a tölteléke is. De most itt a lehetőség,hogy Te is megalkosd a saját kedvenced. :)


Tészta (~3 darab)



  • 50 g Update liszt
  • 50 g darált zabpehely
  • 50 g kendermag liszt (vagy lenmag liszt)
  • 1 evőkanál útifűmaghéj
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 pici só 
  • 50 g kókuszolaj
  • 100 ml víz
Most próbáltam életemben először a kendermag lisztet. Iszonyatosan jó rost forrás. Egyetlen bajom van vele, hogy elég ropogós marad tőle a tészta. De nem úgy mint egy pirítós, hanem mintha aprócska magok lennének a tésztában. Nekem annyira nem nyerte el a tetszésem, így legközelebb biztosan helyettesítem lenmagliszttel.

1. A száraz alapanyagokat elkeverjük.

2. A folyékony kókuszolajat elkeverem a vízzel, és hozzáadom a száraz részhez.

3. Alaposan összegyúrom és pár percig hagyom pihenni.

Közben elkészítem a tölteléket.

Töltelék

  • 100 ml Bio Rice rizstejszín
  • 150 g füstölt sonka
  • 80 g Violife mozzarella
  • 1 gerezd fokhagyma
1. A tejszínbe aprítom a sonkát, és belereszelem a sajtot. Belezúzom a fokhagymát.

2. Alaposan elkeverem.

3. Teflon serpenyőt hevítek szárazon.

4. A tésztát 3 egyenlőre részre osztom, és nagyon vékonyra kinyújtom. Igyekeztem téglalap alakúra.

5. A közepébe teszek 1 csík tölteléket, és összecsomagolom. Egyet készítettem úgy,hogy csak összecsíptem a hosszú oldalát, és benyomtam a végeit. A másik kettőt pedig feltekertem és összenyomtam a végeit.

6. A forró serpenyőbe teszem, és oldalanként 3-4 percig sütöm.

7. Lapáttal kiemelem, és már tálalhatunk is.

Friss salátával, vagy zöldségekkel az igazi. :) 

Jó étvágyat hozzá! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése