-

2015. szeptember 26., szombat

Bögrés palacsinta

Tegnapi nap ellátogattam a győri Diéta Ász üzletébe és egy fantasztikus palacsinta porral tértem. haza. Sokszor próbáltam palacsintát sütni,de valahogy mindig kudarcba fulladt. Kikísérletezve ezt a csodás alapanyagot, a jövőben tervezem saját magam is elkészíteni. :)

Ahogy a képen is látjátok ez a palacsinta por NEM tartalmaz: glutént, tejet, tojást, szóját, kukoricát, burgonyát, rizst és gabonát. Így fantasztikusan ki tudja szolgálni több érzékenység (akár többszörös) esetén is a finomság iránti vágyunkat. 


Most azonban a receptbe tettem 2 darab tojást. Ígérem a tojás érzékenyeknek,hogy a jövőben kitalálok erre egy tökéletes alternatívát hogy ők is fogyaszthassák. :) Köszönöm a türelmeteket!

Hozzávalók (~9-10 darab)

  • 2 tojás
  • 2 evőkanál hársfa méz
  • pici só
  • 1 bögre (250 ml) szóda víz
  • 1 bögre (250 ml) Mimen palacsinta por
  • 1 evőkanál olvasztott kókuszzsír
1. A tojásokat ketté választjuk.

2. A sárgáját habosra keverjük a mézzel, majd a szódavízzel és az olvasztott kókuszzsírral.

3. A lisztet és a sót picit elkeverjük. 

4. Habverővel állandó keverés mellett hozzáadagoljuk a sós lisztet, és csomómentesre keverjük.

5. A fehérjéket habbá verjük.

6. Lassú mozdulatokkal belekeverjük a masszába a kemény tojásfehérjét. Mint a piskótába!

7. A képen azt mutatom meg milyen állagú lesz a tészta. Fontos, hogy mindig kevergessük,hogy az aljára leülepedett liszt is a masszába keveredjen. 


8. Kikókuszzsírozott teflon serpenyőt (vagy palesz sütőt) melegítünk, és kezdődhet a sütés. Minden darab előtt picit megkentem újra kókuszzsírral.

9. 1 evőkanál (a normál méret fele) masszát kanalazunk a serpenyő közepébe, és addig sütjük míg szép barna csík nem keletkezik a tészta szélén. Ekkor feldobjuk,megfordítjuk és megsüjük a másik felét is.



10. Töltve, rakottan, gyümölccsel, lekvárral, vagy pudinggal tálaljuk.

11. Nem az a tipikus vékony, tekerhető palesz lesz, de isteni finom. :)

12. Nem sütöttem állandóan teljes lángon, időnként csökkentettem a hőmérsékletet. Nekem sima gáztűzhelyem van.

Jó étvágyat hozzá! 


A palacsinta nem égett meg, csak a méz ahogy megkaramellizálódott a hő hatására sötétebb színben pompázik. :) Ha nem szeretitek a mézet, természetesen bármilyen cukor helyettesíthető mehet a tésztába. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése