-

2016. április 26., kedd

Wok zöldséges rizstészta

Egyszerűűűűen imáááádom. Bármi ami thai, bármi ami kínai és bármi ami keleti a nap 365 napján jöhetne. A legjobb az egészben hogy iszonyatosan egészségesek, és roppant gyorsak. Mindemellett ezek azok az ételek, amelyek a legkevesebb allergén bevonásával elkészíthetők. Kivételes eset,hogy most én is eredeti szója szószt használtam az ételhez. Tudjátok,hogy abszolút szója ellenes vagyok minden téren. DE! évente 1 alkalommal az íze miatt szívesen fogyasztom.

SZÓJA érzékenyek számára házilag elkészíthető szójaszósz pótló készíthető néhány alapanyag felhasználásával. Én így készítem:

  • 3 evőkanál cukormentes ketcup
  • 1 mokkáskanál balzsam ecet
  • 1 csipet só
  • 1 csipet koriander
  • 1 csipet kurkuma
  • 1 csipet bors
Az alapanyagokat összekeverem és szójaszósz helyett a tésztás ételre borítom. :)

Hozzávalók

  • 1/2 piros kaliforniai paprika
  • 1/2 sárga kaliforniai paprika
  • 10 dkg zsenge héjas borsó
  • 10 dkg mungóbab csíra
  • 4 nagy fej gomba (laska vagy csiperke)
  • 1/2 póréhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 cm gyömbér
  • max. 3 evőkanál szójaszósz (vagy házi "szójaszósz")
  • 12,5 dkg rizstészta (gluténmentes)
1. Minden zöldséget alaposan megmosunk és előkészítünk a sütésre. Én cikkekre és vékony csíkokra szoktam szeletelni az alapanyagokat.

2. A wokot felmelegítjük egy teáskanál oliva olajjal és a póréhagymát lepirítom a fokhagymával, és a reszelt gyömbérrel.

3. Amint üvegesre párolódott beledobálom a többi hozzávalót és 1 dl vízzel összepárolom. 

4. Szigorúan ressre készítem a zöldségeket,hogy minden alapanyag megőrizze a frissességét. Befűszerezem és hagyom picit sülni még.

5. Közben a rizstésztát egy edénybe teszem és forrásban lévő vízzel nyakonöntöm. Fontos, hogy teljesen ellepje!!! 15 percig hagyom a vízben állni fedő alatt.

6. Szűrőlapáttal a zöldségekhez adom és egy csipesszel vagy pálcikával alaposan összeforgatom.

7. Ínyenceknek akár egy két chili karika is kerülhet a tetejére. ;)

Jó étvágyat hozzá! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése