-

2015. december 13., vasárnap

Vaníliás tejszínes torta

Egy csodálatos kisfiú születésnapjára készítettem ezt a tortát. Mivel nagy foci rajongó,így azt gondoltam csempészek egy kis meglepetést a tortába. A focilabda mintájára fekete fehér kockás piskótát készítettem. Nagy volt az öröm,és nagyon ízlett mindenkinek :)

Piskóta (6 laphoz)


  • 8 tojás
  • 32 dkg zabpehely liszt
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 10 dkg eritrit
  • 8 evőkanál víz
  • 3 púpos teáskanál holland kakaó

1. A tojások sárgáját habosra keverem a eritrittel és a szódabikarbónával.

2. Apránként hozzáadom a lisztet és a vizet felváltva. Kellemesen ragacsos tésztát készítek belőle.

3. A tojások fehérjét kemény habbá verem, és az egyharmad részével elvegyítem a tésztát.

4. A maradék habot csak óvatosan beleforgatom.

5. A sütőt 180 fokra előmelegítem.

6. A tésztát 6 egyenlő részre osztom, és 3 adagnyiba teszek 1-1 teáskanál kakaóport.

7. 180 centis tortaformát kikenek kókuszolajjal és picit beszórom zabpehelyliszttel.

8. Kb. 15 perc alatt egymás után megsütöm a lapokat, és rácsra téve kihűtöm.

9. Ha kihűltek a lapok szépen megformázom.


A lapok formázása

  • Minden torta lapot 3 egyenlő kör részre osztok.
  • Vegyünk egy fehér tortalapot.
  • 2 tényér segítségével kivágunk először egy nagyobb kört, majd a kivágott kört még egy körre vágjuk.
  • Tulajdonképpen 1 müzlis tállal vágtam ki a nagy kört, majd a kivágott részből egy szuflés tállal válgtam egy kisebbet.
  • Így 3 kör keletkezett 1 darab lapból.
  • Úgy kell a lapokat összevariálni,hogy kívül egy fehér/kakós aztán a következő a másik szín és legbelül egy külsö kör szín. Fehér-fekete-fehér VAGY fekete-fehér-fekete.

Vaníliás tejszínes krém

  • 0,5 l Magic Milk laktózmentes habtejszín
  • 3-4 csepp vanília esszencia
  • 10 dkg eritrit
  • 1 csomag Dr. Oetker habfixáló
  • 2 csomag Nyírfacukor vaníliás pudingpor
  • 5 dkg növényi margarin
1. A habtejszínt a vanília esszenciával és az eritrittel felteszem melegedni.

2. A pudingokat és a habfixálót 1 dl vízben elkeverjük.

3. A szokásos módon pudingot főzünk belőle, majd belekockázzuk a margarint és elkeverjük.

4. Hagyjuk kihűlni, és hűtőbe tesszük 1 éjszakára.

5. Másnap kivesszük és habosra keverjük.

6. A tortalapokat egymásra tesszük, és közben megkenjük ezzel a tejszínes habbal. Az utolsó lapot is lekenjük majd az egész tortát bevonjuk a maradék krémmel. Most kivételesen egy kevés csoki darát szórtam díszítésnek,hiszen kisgyereknek készült a torta.

A gyerekek véleménye szerint olyan volt a torta,mint a kinder tojás. :) Próbáljátok ki,biztosan nem bánjátok meg!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése