-

2016. március 15., kedd

"Csupa csoda" zsemle

Életem egyik legcsodálatosabb meglepetése ért, mikor a Clean Eating Magyarország hivatalos FB oldala érdemesnek tartotta a receptem arra,hogy a saját oldalán megossza. Iszonyatos nagy boldogság, hogy amit csinálok valóban megfelel a szakmai szemek "elvárásainak" is. Méltatlanul nem került még fel a receptek közé, így gyorsan pótoltam ezt. Sőt mi több, ma még el is készítettem és még a saját receptemen is változtattam. Így a recept két típusban kerül fel a blogra. A zárójeles változtatásokat ma találtam ki. És azt mondhatom ez még majdnem jobb is mint az első :)

Hozzávalók (4 db)

  • 30 g őrölt lenmag (VAGY 15 g bambusz rost)
  • 15 g útifűmaghéj
  • 180 ml langyos víz
  • 150 g gluténmentes zabpehely
  • 30 g teljeskiőrlésű cirokliszt
  • 40 g tápióka keményítő
  • őrölt só
  • pici szódabikarbóna
  • 3 darab tojás
1. A lenmagot (vagy bambuszrostot) összemérjük az útifűvel és a langyos vízzel felöntve összekocsonyásítjuk.

2.A zabpelyhet a liszttel, sóval,szódabikarbónával és a keményítővel elkeverem.

3. Hozzáöntöm az útifüves kocsonyát és a kezemmel alaposan elkeverem. Ragacsos, morzsás állagot kapunk.

4. Hozzáöntjük a 3 felvert tojást és egy nyújthatatlan ragacs masszát keverünk belőle. Ízlés szerint még magvakat is szórhatunk bele, hogy még gazdagabb és ízletesebb legyen.

5. Vizes kézzel 4 egyforma zsemlét formázunk belőle, és 180 fokos meleg sütőben 20 perc alatt ropogósra sütjük. A biztonság kedvéért tűpróbát szoktam végezni,hogy a belseje se maradjon nyers.

6. Rácsra tesszük és teljesen kihűtjük.

7. Mivel ilyen nagy mennyiségű tojás van benne,így én a biztonság kedvéért a hűtőben szoktam tárolni jól záródó dobozban.

Nagyon egyszerű recept, és iszonyatosan tápláló is. 

Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése